כתלי בית המדרש יוכיחו • ירידה ביציאה לטיולים בבין הזמנים

    דוד לזר | צילום: אילוסטרציה No Comments on כתלי בית המדרש יוכיחו • ירידה ביציאה לטיולים בבין הזמנים
    14:39
    07.05.24
    יונת קפלן No Comments on "התרגלנו לחיות בקרסולה בלתי נראית"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השנה יותר מתמיד ממלאים בני התורה את היכלי ישיבות בין הזמנים בכל אתר ואתר.

    למרות שתלמידי הישיבות ואברכי הכוללים נמצאים כעת בעיצומם של ימי 'בין הזמנים', ימי מנוחה ואגירת כוחות. בכל זאת אלפים מהם ממלאים את יומם דווקא בין ספסלי ישיבות בין הזמנים ברחבי הארץ.

    בעקבות 'צוק איתן' הורו גדולי ישראל שליט"א עוד בתחילתם של ימי בין הזמנים שעל כל אחד ואחד להרבות יותר מבכל שנה בתורה ובתפילה.

    בעקבות כך, ישיבות רבות צמצמו את חופשת 'בין הזמנים' בכדי להוסיף ולהרבות בלימוד התורה.

    אתר קול חי יצא לבדוק את פעילות ישיבות בין הזמנים לאור קריאתם של גדולי ישראל להמעיט בטיולים ולהרבות בלימוד התורה.

    שוחחנו עם הרב אלכסנדר פרידמן – מייסדה ומנהלה של ישיבת וכולל בין הזמנים 'בני הישיבות', הקיימת בירושלים כבר למעלה מ-8 שנים, וכיום לומדים בה למעלה מ-300 לומדים, אברכים ותלמידים.

    שאלנו, האם השנה ניכר שינוי מבשנים עברו, בעקבות קריאתם של גדולי ישראל:
    "בהחלט אנחנו רואים שינוי גדול מאוד. ראשית, השנה אנחנו רואים ירידה דרסטית בנסיעות הפרטיות לטיולים. היחידים שיוצאים הם טיולים מאורגנים כמו קמפים או משפחות, אבל היחידים כמעט שלא יוצאים.

    "שנית, אין ספק שאנחנו רואים נכונות ומאמץ גדול מצד הבחורים והאברכים להתחזק באופן יוצא דופן בלימוד התורה. וזה מתבטא הן בכמות – הוספת שעות נוספות והן באיכות וברצינות הלימוד".

    "וזאת למרות שימי חופשת בין הזמנים הצטמצמו השנה לשבועיים, בעקבות זה שהישיבות סיימו את הזמן מאוחר, עדיין בני התורה מרגישים שהם שותפים למצב, ודווקא בעת הזו מוטל עליהם להתחזק יתר על המידה, ולהצטופף בכותלי בית המדרש. ובהחלט הציבור מביט השנה על בין הזמנים במבט אחר לחלוטין מבכל שנה".

    "כמו כן, גם אנחנו יזמנו חיזוקים נוספים השנה, כדוגמת חיזוק לימוד שעות ברציפות, הדגשנו השנה מאוד את החשיבות של הלימוד הרצוף. כמו כן, בעקבות קריאתם של גדולי ישראל לחזק את הלימוד בערבי שבתות, הוספנו כולל מיוחד המיועד לבחורים, הפועל כשעתים לפני כניסת השבת.

    "וזאת בתוספת לשאר הסדרים הקיימים בישיבת בין הזמנים שלנו במשך כל השבוע. סדר של חצי שעה לפני התפילה, סדר א', סדר ב' וסדר ג' שמסתיים באחת בלילה".

    מהיכן ממנים אימפריה גדולה כזו?
    "המימון שלנו הוא בעיקר מפרוטה לפרוטה שמצטרפת, אמנם יש כמה נדיבי עם גדולים שעליהם אנחנו מתבססים, אבל אין ספק שיתר הכסף מגיע במהלך של פרוטה לפרוטה שמצטרפת. אבל עדיין אנחנו נמצאים בעיצומה של המגבית".



    0 תגובות